London, United Kingdom
info@telesens.co.uk
+44 20 3432 8178

АТ «Алтел» – перший національний оператор стільникового зв’язку в Республіці Казахстан. Починаючи з 1994 року АТ «Алтел» надавав своїм абонентам телекомунікаційні послуги в найбільших містах Казахстану в аналоговому форматі AMPS / NAMPS. З грудня 2003 року запущено в комерційну експлуатацію технологію третього покоління, що надає послуги стільникового зв’язку й бездротового доступу в інтернет, – CDMA 2000-1Х. У березні 2010 року запущено в комерційну експлуатацію мережу високошвидкісної передачі даних на базі CDMA EV-DO.

На сьогодні АТ «Алтел» є першим та єдиним у Казахстані оператором стандарту стільникового зв’язку CDMA 2000-1Х під торговельними марками «Dalacom» – надається за принципом «postpaid», «PAThWORD» надається за принципом «prepaid» і «City» послуга прямого міського номера на мобільному телефоні. Так само АТ «Алтел» надає послуги високошвидкісного мобільного інтернету на базі стандарту CDMA EV-DO під торговельною маркою «JET».

АТ «Алтел» розвиває інфраструктуру мережі в регіонах присутності, створює нові унікальні можливості для роботи поза офісом, пропонуючи мобільні рішення для розвитку бізнесу, спілкування та відпочинку.

Перетворення АТ «Алтел» на високотехнологічного оператора зв’язку, що надає високоякісні, доступні, сучасні та конкурентоспроможні послуги зв’язку на ринку

Будучи висококонкурентним, казахстанський ринок телекомунікаційних послуг має свою специфіку: низька щільність населення поєднується з територією, що дорівнює декільком європейським державам. Цей фактор є серйозною перешкодою розвитку мережі мобільного зв’язку і вимагає від операторів додаткових витрат на побудову мережі і забезпечення якісного сервісу. АТ «Алтел» є яскравим прикладом телекомунікаційної компанії, яка успішно справляється з непростими умовами функціонування, відповідає і навіть випереджає потреби абонентів Республіки Казахстан в сучасних досягненнях зв’язку.

Крім традиційного набору послуг, АТ «Алтел» поставило собі за мету освоїти передові світові телекомунікаційні технології – високошвидкісну бездротову передачу даних, – і надати населенню всіх регіонів РК нові продукти, які базуються на стандарті CDMA. І у березні 2010 року компанія запустила в комерційну експлуатацію мережу високошвидкісної передачі даних на базі CDMA EV-DO. Впровадження 3G практично відразу призвело до зростання обсягу передачі даних, а незабаром вже був запланований наступний технологічний ривок – тестовий запуск 4-го покоління стільникового зв’язку LTE.

У пошуках джерела підвищення ефективності бізнесу взаєморозрахунків

З метою зниження собівартості й поліпшення якості послуг, виникає необхідність підвищення ефективності роботи з операторами зв’язку щодо організації взаємопідключення мереж, в першу чергу з операторами стільникового зв’язку й операторами міжміського й міжнародного зв’язку. Організація численних точок взаємного приєднання, в свою чергу, дає суттєву економію на оренді магістральних каналів зв’язку, а реалізація стратегії диверсифікації постачальників послуг зв’язку надає можливість зниження собівартості послуг компанії за рахунок оптимізації міжоператорських взаєморозрахунків.

Реалізація запланованої стратегії розвитку компанії привела до бурхливого зростання в цілому, й бізнесу взаєморозрахунків зокрема. Як наслідок, різко зросли складність й обсяги робіт із забезпечення бізнесу, значно збільшилося навантаження на підрозділ взаєморозрахунків компанії. Функціональність «самописної» системи для взаєморозрахунків з операторами-партнерами, що працювала на той момент, перестала відповідати вимогам АТ «Алтел», що зростали. Для запобігання втрат прибутку через неповне використання наявних можливостей або помилок, що допускаються, необхідно було знайти більш досконале рішення для автоматизації бізнесу взаєморозрахунків – гнучку систему інтерконект-білінгу, яка надасть платформу для впровадження нових послуг і стандартів зв’язку та буде здатна підтримувати розрахунки не тільки за традиційні голосові послуги, але і, в перспективі, за контент.

Рішення: Система взаєморозрахунків між операторами зв’язку Tinterconnect (T-IC) компанії «Телесенс»

Перші контакти компанії АТ «Алтел» і компанії «Телесенс» відбулися в 2005 році на одній з білінгових виставок, де співробітники відділу взаєморозрахунків АТ «Алтел» були ознайомлені з демо-версією системи для здійснення взаєморозрахунків з міжнародними та національними операторами зв’язку та провайдерами послуг Tinterconnect (T-IC).

Система T-IC забезпечує комплексне рішення задач бізнесу взаєморозрахунків, зокрема: завантаження й облік даних про послуги, їх тарифікацію на підставі введених угод з операторами й партнерами, формування рахунків, аналіз трафіку й вартості послуг, звірку рахунків і врегулювання розбіжностей, формування необхідної звітності. Система підтримує взаєморозрахунки за послуги голосового зв’язку, послуги передачі даних, IP-interconnect, послуги з оренди мережевого обладнання, а також володіє інструментарієм для впровадження нових послуг і стандартів зв’язку.

З 1998 року ця система зарекомендувала себе як надійне та гнучке рішення й використовувалася такими операторами фіксованого та мобільного зв’язку країн СНД, як Київстар (Україна), Казахтелеком (Казахстан), Ucell (Узбекистан), СМАРТС (Росія), Укртелеком (Україна) та ін.

Влітку 2010 року АТ «Алтел» оголосило тендер на послуги з впровадження автоматизованої системи взаєморозрахунків з операторами стільникового зв’язку та провайдерами Interconnect, в якому взяли участь як національні, так і зарубіжні вендори білінгових систем. В результаті за співвідношенням якість-ціна була обрана компанія «Телесенс» з її системою взаєморозрахунків Tinterconnect.

Після підписання контракту в серпні 2010 року стартував процес впровадження системи, який завершився в заплановані строки: через 3 місяці система була здана в дослідну, а ще через місяць була переведена оператором в промислову експлуатацію.

«В ході впровадження «Телесенс» провів два тижневих курси навчання для наших співробітників з використання та адміністрування системи. Варто відзначити, що колеги з «Телесенса», маючи за плечима багаторічний досвід впроваджень у різних країнах різним телекомам, запропонували курс, адаптований під нашу специфіку. В програмі навчання використовувалися реальні приклади взаємодії операторів. Завдяки цьому, ми випустили свій перший рахунок партнерам по інтерконекту з використанням T-IC вже на початку 2011 року», – зазначає керівник відділу роботи з операторами АТ «Алтел» Р. Іскаков.

Пожинаючи перші плоди співпраці

Через рік після введення системи Tinterconnect в промислову експлуатацію, компанія АТ «Алтел» вже готова зробити перші висновки щодо співпраці з «Телесенсом». Так, за словами керівника відділу роботи з операторами АТ «Алтел» Руслана Іскакова, система була запущена в заплановані строки: «Чітке впровадження такого складного програмного рішення, з урахуванням особливостей мережі АТ «Алтел» в частині використання двох несумісних типів комутаційного обладнання, а також системи існуючих бізнес-процесів компанії, пройшло, зокрема, завдяки високому технічному професіоналізму й ефективним комунікаціям обох проєктних команд».

Основні результати використання Tinterсonnect:

1) Значна економія ресурсів часу 

  • в 4,5-5 разів знизився час на виставлення рахунків партнерам по інтерконекту;
  • значно знизився час на врегулювання спірних питань;
  • в 3,5-4,5 рази зменшився час на проведення звірки.

2) Плановий ROI (18 міс.), очікується, що він складатиме не більше 12-14 місяців.

3) Точність і достовірність проведення звірки з ключовими партнерами компанії підвищилася на 25%.

4) Вивільнився час на бізнес-аналіз. Так, були виявлені тенденції збільшення трафіку з боку певних компаній-партнерів, в результаті чого були переглянуті умови угод з ними.

5) Надання автоматизованого інструменту для аналізу ефективності взаємодії з операторами зв’язку, зокрема, оперативного моніторингу якості послуг. Як результат, у три рази знизився час реагування та прийняття управлінських рішень щодо міжоператорської взаємодії.

6) Зниження витрат на послуги зв’язку, що надаються сторонніми операторами. Створення умов для вільної конкуренції між партнерами АТ «Алтел» у сфері надання послуг (пропуск трафіку, оренда каналів зв’язку).

Архивы