London, United Kingdom
info@telesens.co.uk
+44 20 3432 8178

Динаміка змін в нашому житті вражає, середа і обставини змушують вчитися бути адаптивними і вміти трансформуватися. Це стосується не тільки особисто кожного з нас, але і компаній, включно із усіма бізнес-процесами.

Критичними для досягнення результату залишаються час і ресурси, а головною метою – прибрати все зайве, підвищити ефективність і отримати результат.

Lean – це підхід, який дозволяє підвищити цінність кінцевого продукту / послуг і прибрати все зайве на шляху до них.

Зазначу, що спочатку це була унікальна виробнича система корпорації Toyota, відома як Бережливе виробництво. Реалії кожної сфери накладають свій відбиток. Про підхід є безліч статей і публікацій. Я поділюся тим, що це означає для нашої компанії і взагалі, як це працює в IT.

Що таке Lean для нас? 4 ключові пункти

  1. Визначення цінності для клієнта в нашому продукті, послугах та процесах. Клієнтоорієнтованість виходить на новий рівень. Ми створюємо цінність не взагалі всього, що можемо розробити, а орієнтуємося саме на запит клієнта.
  2. Все, що не створює цінність – прибираємо. Це втрати та інвестиції в нікуди, вони збільшують вартість, тривалість операцій і знижують якість кінцевого продукту.
  3. Ми працюємо над тим, щоб будь-який невірний стан процесу візуально відслідковувався, так само як і наші досягнення в потоці створення цінності.
  4. Лідерство серед співробітників.

Будувати культуру постійного вдосконалення в командах, особистісного розвитку та ініціативності деколи складно, але результат того вартий.

На словах все звучить чудово, але логічне запитання, яке з’являється після цих 4 пунктів — а як їх реалізувати? Для цього ми вибрали 2 інструменти: Кайдзен і 5S.

Lean-інструменти: Кайдзен

Перед тим, як ділитися тим, що ми імплементуємо в компанії, дуже коротко про те, що таке Кайдзен в цілому.

Кайдзен — концепція у філософії, теорії та практиці менеджменту. Мета: стимулювати співробітників пропонувати поліпшення і впроваджувати їх.

Де працює Кайдзен на практиці:

  1. Взаємодія з клієнтами: висока швидкість відповіді + питома якість підтримки.
  2. Особиста дисципліна.
  3. Покращений моральний стан: тімбілдинги, визнання досягнень колег і скарбничка ідей.
  4. Пропозиції щодо вдосконалення: важливо, щоб співробітники проявляли ініціативу і могли поділитися своїми ідеями, це створює залученість і почуття особистої відповідальності. Для таких пропозицій створюється спеціальна форма.

Lean-інструменти: 5S

5S – це технологія створення ефективного робочого місця: sort, set in order, shine, standardize, sustain.

Тезисно позначу суть кожного пункту:

  1. Сортування: відокремлюємо потрібне (матеріали, документи, фреймворки) від непотрібного. Останнє прибираємо.
  2. Раціональне розташування: все потрібне повинно знаходитися в швидкому доступі.
  3. Прибирання. Навіть не буду зупинятися на цьому пункті: всі знають, лад на робочому місці — лад у голові.
  4. Стандартізація: зберігаємо акуратність за рахунок регулярного виконання перших трьох S.
  5. Удосконалення: перетворюємо все вищеперелічене в звичку і удосконалюємо себе.

Що я взяла в роботу для себе і компанії, які проміжні результати?

  • Безжалісне відсікання всього, що не приносить цінності. Наприклад, 5 кіл специфікацій, тривале очікування відповіді, документування припущень і т.п.
  • Мінімум мітингів, але максимум ефективності обговорень.
  • Всю “воду” прибираємо і цінуємо час один одного. Якщо дуже хочеться чимось поділитися не по справі — зробіть собі позначку, і в кінці зустрічі, якщо ви ще будете “горіти” цією ідеєю, поділіться.
  • НІ багатозадачності, знаходимося в стані “тут і зараз”.

Багатозадачність вбиває якість і швидкість виконання завдань.

  • Швидкий цикл релізів.
  • Формування команд під цілі. При цьому команда — єдине ціле. А як це відбувається – тема вже для окремої статті;

Як підсумок, хочу навести приклад трансформацій, які відбуваються зараз в Telesens.

Окремо підкреслю, що Lean — це не чарівна паличка, яка може все змінити, це тільки один з інструментів, частина нашого процесу розвитку і змін.

Оптимізувати можна все, це спосіб мислення і побудови робочих процесів. Навіть мінімальні кроки по впровадженню Lean, його елементів або філософії Кайдзен дадуть вам відчути результат. А найприємніше, що цей досвід може бути застосований до будь-якого процесу в будь-якому бізнесі і навіть стати частиною вашої особистої філософії життя.

Створюйте більше цінності і очищайте її від метушні!

Архивы