London, United Kingdom
info@telesens.co.uk
+44 20 3432 8178

Інтернет переслідує нас кожен день. Практично не залишилося місць, де немає цієї “повсякденності”. Зараз інтернетом починають користуватися діти, які навіть ще не вміють читати. Але шлях будь-якого користувача починається з пошукових систем.

За перші місця в результатах всесвітньо відомих пошукових систем йде неабияка боротьба.

Це стаття для нетехнічних фахівців, які хочуть отримати базове розуміння про те, яка взаємодія відбувається між пошуковими системами, сайтом та рекламою. А найголовніше, що потрібно заздалегідь уточнювати у підрядника при створенні сайту.

 

Реклама і пошукові системи

Інтернет — загальнодоступна річ, але як на ньому заробити було незрозуміло довгий час. Відповіддю стала реклама, а найоптимальнішим і ненав’язливим її варіантом — рекламні посилання, які показуються разом з результатами їх пошуку. Це рішення запропонував Білл Гросс в 1997 році, зараз воно відоме як контекстна реклама.

Як це працює?

Ви думаєте, що користуєтеся пошуковими системами з величезним функціоналом … безкоштовно? Насправді всі ми сплачуємо певну ціну. Ця ціна —  інформація про себе, про свої уподобання і захоплення. Ці данні структуруються і зберігаються в data-центрах пошукових мереж. В результаті, коли ви наступного разу починаєте щось шукати в пошуковій системі у вигляді бажаних сайтів, інформація повертається у вигляді реклами.

Безумовно можна заплатити пошуковій системі і ваш сайт стане першим в списку. Але це дуже швидке і нетривалий рішення. Закінчиться фінансування і ви знову опинитися в останніх списках.

Безумовно вам доведеться платити, для того, щоб ваш сайт був затребуваним. Але платити потрібно буде менше і результат буде більш довгостроковим, якщо ви будете використовувати семантичну верстку.

 

Семантична верстка і HTML

Що таке верстка і якою вона може бути крім як семантичною?

Кожен сайт, який ви відкриваєте в браузері для відображення елементів, використовує HTML. Це мова програмування. Вона, як і будь-яка мова, складається зі слів —  найменших неподільних елементів, що володіють смисловим навантаженням. Для HTML це теги. Одні теги цілком називаються як слова в англійській мові (table), інші мають тільки одну або кілька букв з повного слова (p – paragraph, img – images).

Мова HTML, як і будь-яка мова не стоїть на місці. З’являються нові слова, але не всі нові слова відразу набувають розповсюдження. Коли це буде затверджено і записано в “словник мови” — це вже значить, що це слово стає повноцінною частиною мови*.

* Остання версія мови була затверджена W3C (World Wide Web Consortium) в 2014 році.

Семантична верстка — це розташування тегів ( “слів” мови) відповідно до їх призначення і ймовірної послідовності логічної ієрархії сторінки.

Існує безліч статей про те, як правильно використовувати семантичну верстку, але здоровий глузд має перемагати завжди (якщо він є). Якщо є тег <Header>, то він повинен знаходиться вгорі сторінки. Якщо тег <nav> (navigation) — він повинен використовувати для зберігання посилань на інші сторінки. Якщо тег <article> —  для поділу сторінки на блоки і т.д.

Виникає питання, який звязок до цього мають пошукові системи, про які згадувалося на самому початку? Тут вступає в гру парсинг.

 

Парсинг сайтів пошуковими системами

Пошукові системи — це як вулики з працьовитими бджолами. Ці бджоли називаються “роботами”, і вони день і ніч збирають інформацію в інтернеті. Але якщо бджола літає в пошуках нектару по полях, то роботи шукають спеціальні теги з яких буде обрана інформація. А ось семантичні теги якраз і є місцями, де можна знайти корисну інформацію.

Навіть якщо сайт гарно виглядає і має цікавий і корисний функціонал, але не має семантичних тегів він назавжди ризикує загубитися в просторах інтернету і залишитися непоміченим і нікому не запропонованим. Тому якщо ви хочете зробити собі сайт уточніть також і це питання у ваших підрядників, щоб підвищити потенційну затребуваність сайту вже на старті.

Архивы