London, United Kingdom
info@telesens.co.uk
+44 20 3432 8178

Слово “білінг” використовують в повсякденній мові вкрай рідко, і для більшості воно незнайоме. Незважаючи на це, кожен з нас регулярно стикається з різними системами білінгу. Білінг – це система обліку наданих послуг та виставлення рахунків за них. Закінчилися гроші на телефоні? Це білінгова система мобільного оператора порахувала всі надані вам послуги і відняла необхідні суми з вашого балансу. Отримали квитанцію за комунальні послуги? Це біллінгові системи тепломереж, обленерго та інших компаній порахували ваші витрати виходячи з діючих на сьогодні тарифів і переданих вами показань лічильників. І таких прикладів тисячі, білінг – важлива частина екосистеми будь-якого провайдера послуг.

Перераховані приклади відносяться до так званих абонентських білінгів, коли послуга надається кінцевому користувачу / абоненту. Однак, сучасний бізнес складний і часто для надання послуги кінцевому користувачеві необхідна злагоджена робота довгого ланцюжка постачальників послуг. На кожному етапі виконана робота повинна бути порахована відповідно до постійно мінливих тарифів і умов взаємодії. Характерним прикладом такої взаємодії є міжнародні дзвінки. Коли абонент мобільного оператора дзвонить в іншу країну, його дзвінок часто проходить через цілий ланцюжок операторів, перш ніж потрапити в точку призначення. Взаємодія операторів по підключенню своїх мереж один до одного називаються інтерконектом, а білінгові системи, що вираховують обсяг і вартість послуг між операторами, називаються інтерконект білінгом. Типовими послугами для такого білінгу є міжоператорські дзвінки і SMS.

Інтерконект білінг обробляє дані від мережевих пристроїв, збираючи і інтерпретуючи події, що відбулися – початок дзвінка, закінчення дзвінка, напрямок, чи успішно завершений дзвінок. Кількість таких подій у великого оператора досягає 1 мільярда в місяць, тому для роботи аналітичних модулів важливим є швидке надання агрегованих даних та різноманітної статистики. Не менш важливим елементом білінгу є генератори звітів і різних фінансових документів. Чи зростає у нас обсяг трафіку з новим партнером? У кого ціна на Австрію зросла, а у кого залишилася на старому рівні? На підставі даних білінгу можна швидко отримувати будь-яку інформацію про стан і динаміку обміну телефонним трафіком, обсяги платежів і нарахованих до сплати сум.

Також інтерконект білінг взаємодіє з багатьма сторонніми системами, отримуючи і передаючи статистику і результати розрахунків, таким чином формуючи екосистему оператора. Правильно побудована екосистема дозволяє оптимально налаштовувати роботу з партнерами, швидко реагувати на зміни і уникати непотрібних витрат. Звірка даних з даними партнера – що якщо суми за нашими розрахунками відрізняються? Хто правий і як визначити, не витративши багато часу на аналіз? Як враховувати складні сервіси – відео- та аудіоконтент, оренду ресурсів? Як правильно маршрутизувати дзвінки, щоб і якість була відмінною, і вартість була оптимальною? А якщо у оператора діє складна система знижок від обсягів, часу дзвонів і обсягу зустрічного трафіку? Відповіді на ці питання дають окремі продукти і модулі, щільно інтегровані з білінгом.

Саме при використанні комплексу продуктів досягається синергетичний ефект, що дозволяє максимізувати прибутковість наданих оператором послуг. Окремо варто згадати автоматизацію процесів і економію часу співробітників оператора і партнерів на виконання регулярних операцій, що теж сильно впливає на витрати оператора. Детальніше про білінг і інші продуктах екосистеми Telesens Interconnect Business Suite читайте в наших подальших статтях.

 

Архивы