London, United Kingdom
info@telesens.co.uk
+44 20 3432 8178

У першій частині статті ( “Як не {потрібно} опановувати нову професію в епоху IT”) ми говорили про те, звідки брати матеріал для вивчення нового. В другій пропонуємо розібратися, звідки брати сили на його осягнення. Застосуємо підхід “зсередини-назовні” і почнемо крок за кроком. 

Прокрастинація

“Людина, яка вирішила розтратити хоча б одну годину свого часу, ще не доросла до того, щоб розуміти всю цінність життя.”

Чарльз Дарвін

 

Зараз у нас є можливість в будь-яку секунду заглянути в найвіддаленіший куточок світу, знайти майже будь-яку інформацію. Але ми не маємо часу подивитися на себе в дзеркало і, тим більше, усвідомити, що знаходиться в глибині власного Я.

Ця тема, особливо актуальна в наш час і я хочу поділитися своїм поглядом на щоденний заплутаний, але такий солодкий і легкий вибір, як “вбити” свій час.

У вас є все під рукою. Є доставки їжі, сервіси, які будуть наповнювати час і розважати, величезний потік інформації кожен день. Кількість контенту така, що і 100 життів не вистачить, щоб все охопити. 

Сучасні реалії вимагають швидкого навчання та адаптації, інакше ти можеш виявитися не затребуваним. Бачення автора: якщо людина чогось хоче, то вона бере і робить. Не хоче — не робить. Усе! 

Якщо вам подобаються соцмережі і скролити новини, краще витратьте час та очистіть свою історію переглядів, відпишіться від каналів, які ви пробігаєте за секунду і наповніть свій “соціальний час” ресурсами як TedX Talks / Venus Project / Thomas Frank / Vert Dider / ваш варіант;)

Я хочу поділитися посиланням на веселе і досить відоме пояснення про те, що таке прокрастинація і як з нею боротися Inside the mind of a master, де просто, влучно і швидко описано, що це за феномен. Друге і зрозуміле відео про час. Саме цей цінний ресурс ми так легко витрачаємо.

А тепер безпосередньо про навчання. Чим більше курсів ви берете, тим менше ймовірність закінчити хоча б один. Мозок звик зберігати енергію і йому важко постійно перемикатися. Це працює в формуванні нових звичок, але не в вивченні нового матеріалу, так як вивчення, вимагає напруженої роботи.

 На особистому досвіді я переконався, що навіть займаючись різними хобі — гра на гітарі, читання книг, слюсарна справа, обробка дерева — ти починаєш приділяти увагу усьому, намагаючись забрати інформацію звідусіль. У підсумку результати були поверхневими. Висновок: необхідно взятися за щось одне і дійти до певного етапу. Згодом вийде приділяти увагу і одразу кільком предметам. У цьому мені допомогла книга Чарльза Дахігга “Влада звички”. Це відмінний науковий твір для розуміння процесу виховання власного мозку, в якому автор доступно розповідає про все, що виявив за 30 років вивчення процесу створення корисних звичок.

Мотивація

“Розкажи всьому світу, що ти зробив. Але спочатку зроби!”

Конфуцій

Улюблена тема багатьох, про яку чутно на кожному розі. У соціальних мережах з’явилася величезна кількість мотиваторів, які заробляють гроші на розповідях про “успішний успіх”. У реальності, це лише “соціальний аспірин”, який дає на короткостроковій основі прилив енергії, але в довгостроковому розумінні — зворотній результат. Пам’ятайте: саморозвиток — це розвиток нових навичок, які будуть корисні в роботі або особистому житті і регулярно використовуються на практиці. Немає сенсу нескінченно перечитувати книги, про те, як “завойовувати друзів і впливати на людей”, потрібно виходити на вулицю і вчитися спілкуватися на власних помилках. Для цього рекомендую ознайомитися з темою 100 днів відмов

Якщо вам складно і ви вважаєте, що зіткнулися з непереборною проблемою, ось вам гарний приклад. Хелен Келлер Адамс повністю втратила слух і зір в ранньому дитинстві і стала письменником.  На її прикладі можна переконатися в працездатності “Закону 1%”  (не плутати з правилом 1% про інтернет користувачів). Описати суть закону можна наступним чином: якщо змінити певні речі в кращу сторону, всього лише на 1%, то через рік це надасть колосальні результати. 

На практиці виглядає, приблизно так (можна підставити свої пункти):

(1.00) ³⁶⁵ = 1 (без найменших змін не працює)

  • у мене нічого не вийде, на це потрібно витратити 5 років
  • інші вже так багато знають, я їх ніколи не наздожену 
  • навчання з великими інтервалами
  • і так зійде

(0.99) ³⁶⁵ = 0.03 (знання про все і ні про що)

  • перестрибування
  • розпорошення на всі боки
  • поспіх
  • бездумне копіювання без вміння пояснити “що це”
  • курси “будь-яка технологія за три тижні”

(1.01) ³⁶⁵ = 37.8 (те, що потрібно)

  • покроковий план дій на найближчий час
  • розуміння основ предмета і навіщо він вам потрібен
  • перехід до наступної теми, тільки після повного усвідомлення і впевненості в матеріалі
  • спілкування з однодумцями для аналізу конструктивної критики власних переконань

Для досягнення третього варіанту вам також буде корисно ознайомиться з поняттям “Локус контролю” і пройти опитувальник Роттера, який підкаже як правильно розрізняти фактори, що дійсно впливають на людину . 

Головна ідея: не потрібно бігати за мотивацією, а навпаки, потрібно перетворити свою справу в щоденну дисципліну, яка буде вас мотивувати зсередини. 

Для цього, пропоную ознайомитися з двома працями:

  1. Стівен Кові “7 навичок високоефективних людей“. Не лякайтеся гучної “американської” назви. Ця книга розповідає і показує, як створити дисципліну в своєму житті з практичними прийомами і прикладами з життя звичайних людей.
  2. Віктор Франкл “Сказати життю” ТАК!“. Автор цієї невеликої, але дуже глибокої книги, пережив 3 роки концтаборів. У ній він описує свій досвід бачення життя в нестерпних умовах. 

Вам часто буде здаватися, що ви чогось не розумієте. Це природний шлях розвитку. На це є цікавий варіант бачення в практиці “Кеншо і Саторі”.

Саторі — це зростання, через усвідомлення. Кеншо — зростання через біль. Ці два поняття нерозривно пов’язані один з одним. 

Спочатку є цікавість, потім нам здається, що ми не здатні на розуміння, потім ми усвідомили і виросли, а після — знову падаємо в нерозуміння. І так раз за разом.

Запам’ятайте, ви ніколи не досягнете ідеалу.

Крім навчання, потрібно вміти робити “розрізи” в робочому процесі або підтримувати “work-life balance”. Необхідно враховувати, що якщо ви знайшли в собі сили і час на вивчення нового, але вам незрозуміло чи не подобається манера викладання, то варто задуматися про зміну викладача, щоб не стати героєм карикатури Ейнштейна про систему освіти.

“Всі ми генії. Але якщо ви будете оцінювати рибу за її здатністьі підійматися на дерево, вона проживе все життя, вважаючи себе дурепою. “ 

Адже всі ми різні і кожен сприймає з певною швидкістю певний обсяг інформації, не потрібно рівнятися на інших. Ставайте краще себе вчорашнього.

В наступній частині ми поговоримо про системи і інструменти, що допоможуть закріпити пройдене на практиці та створити більш організований підхід до навчання 😉

Архивы